Koszyk Pełen Różności

icebreaker
Wskazówka:

Jakimi różnościami wypełnić koszyk? Wszelakimi 🙂 W moich zestawach bywały: włóczka, latarka, zabawki, bibeloty z wakacji, kredki, notesiki, klocki, figurki, zapałki, dyskietka CD, książka, kostki do gry, magnesy na lodówkę… i wiele innych.

Przebieg ćwiczenia:

[1] Przygotuj „koszyk różności” [patrz: wskazówka]. Uczestnicy mogą losować przedmioty [np. z worka czy pudełka] albo wybierać: wtedy dobrze rozłożyć je już przed zajęciami na stoliczku na środku sali.

[2] Jeśli uczestnicy mają wybrać przedmiot, możesz podać im klucz doboru, albo pozwolić im wybrać to, co im się podoba. Wersja z kluczem jest dobra, jeśli chcesz od razu ukierunkować dyskusję.

Przykładowe kryteria: „Wybierz przedmiot, który pozwoli Ci być bardziej asertywnym„. Albo: „Która z tych rzeczy najlepiej opowiada o tym, jaki masz dziś dzień?” Czy też: „Co ten przedmiot opowiada o Tobie?

[3] Pozwól uczestnikom opowiedzieć o przedmiocie. Ważne, aby nikt nie został pominięty. Możesz śmiało dopytywać, jeśli wypowiedź będzie bardzo krótka, albo zachęcać do rozwijania metafor.

Dlaczego warto:

Powyższe opracowanie przekazuję na zasadach otwartych zasobów. Jeśli jednak chcesz wspomóc moją pracę nad tym projektem, możesz podziękować mi, fundując mi kawę. Będę przy niej pracował nad kolejnymi materiałami:)