Jakimi różnościami wypełnić koszyk? Wszelakimi 🙂 W moich zestawach bywały: włóczka, latarka, zabawki, bibeloty z wakacji, kredki, notesiki, klocki, figurki, zapałki, dyskietka CD, książka, kostki do gry, magnesy na lodówkę… i wiele innych.
[1] Przygotuj „koszyk różności” [patrz: wskazówka]. Uczestnicy mogą losować przedmioty [np. z worka czy pudełka] albo wybierać: wtedy dobrze rozłożyć je już przed zajęciami na stoliczku na środku sali.
[2] Jeśli uczestnicy mają wybrać przedmiot, możesz podać im klucz doboru, albo pozwolić im wybrać to, co im się podoba. Wersja z kluczem jest dobra, jeśli chcesz od razu ukierunkować dyskusję.
Przykładowe kryteria: „Wybierz przedmiot, który pozwoli Ci być bardziej asertywnym„. Albo: „Która z tych rzeczy najlepiej opowiada o tym, jaki masz dziś dzień?” Czy też: „Co ten przedmiot opowiada o Tobie?„
[3] Pozwól uczestnikom opowiedzieć o przedmiocie. Ważne, aby nikt nie został pominięty. Możesz śmiało dopytywać, jeśli wypowiedź będzie bardzo krótka, albo zachęcać do rozwijania metafor.
Powyższe opracowanie przekazuję na zasadach otwartych zasobów. Jeśli jednak chcesz wspomóc moją pracę nad tym projektem, możesz podziękować mi, fundując mi kawę. Będę przy niej pracował nad kolejnymi materiałami:)