To ćwiczenie dotyczy bezpośrednio warsztatów o pracy ze stresem. Możesz jednak pomyśleć o podobnym zadaniu w innej tematyce. Dzięki rysunkom abstrakcyjne pojęcia mogą stać się bardziej namacalne i dać grunt do twórczej dyskusji.
[1] Rozdaj uczestnikom małe karteczki i coś do pisania/rysowania. Poproś, aby „narysowali swój stres„. Możesz zilustrować kilka przykładów. Może to być sytuacja, w jakiej się stresują. Albo to, jak wyglądają w stresie i co się z nimi wtedy dzieje. Albo jeszcze inaczej: niech spersonifikują swój stres, nadadzą mu dowolną formę i imię.
[2] Gdy prace będą gotowe, niech każdy pokaże swój rysunek i o nim opowie. Jeśli jest taka możliwość, umieść je na tablicy [może tablica korkowa się przyda?]. Postaraj się zapisywać albo dla całej grupy albo dla samego siebie ważne treści, które się na pewno pojawią. Co jest trudne dla członków grupy? Jak reagują na stres? Na co w związku z tym, należy położyć szczególny akcent?
Powyższe opracowanie przekazuję na zasadach otwartych zasobów. Jeśli jednak chcesz wspomóc moją pracę nad tym projektem, możesz podziękować mi, fundując mi kawę. Będę przy niej pracował nad kolejnymi materiałami:)